2 juni 2009

Jakthund...?

Ibland blir jag förvånad över denna blandras.

Igår kväll stod ytterdörren öppen, jag låg i soffan och tittade på tv.
Helt plötsligt börjar Jackie stormskälla och matte flyger upp ur soffan ut på trappan för att se vad som skrämt henne.
Hon står då vid åkerkanten och skäller....
På ett rådjur, som ser helt förskräckt ut och som räknar sina sista minuter i livet. Det ser sig snabbt omkring för att hitta en lämplig flyktväg.

-Vad duktig du är, påpekar jag
- Jag vet, tycks blandrasen säga och springer mot mig och viftar stolt på svansen.
Rådjuret flyr och blandrasen ställer sig vid skåpet där grisöronen ligger....

Grisöra till hunden men ingen rådjurssadel till matte..

1 kommentar:

  1. Så ska de vara...
    Bra jobbat inget extra kött till husse eller matte.

    SvaraRadera