15 december 2009

Mycket gjort idag!

Har tagit itu med tvättberget, (tacka vet jag när man brukade boka tvätt-tid, då blev det tvättat oftare) frysen är avfrostad, duschen skurad och Jackie har fått pedikyr och ny frissyr på benen. Anledningen till Jackies frissering beror på att vi äntligen fått lite snö. Tyvärr bidrar inte snön bara med att pensionären får glädjefnatt, utan med terrorisering genom att fastna mellan trampdynorna och på benen, så hon får svårt att gå. Men så kom jag på en briljant idé! Så efter en lätt frissering så var problemet löst och hon har fått fina rakade pudeltassar.

Resten av dagen har jag pluggat inför kommande kemiprov och jag vet inte vad som flög i mig när jag sa att jag gärna gör det på torsdag, men det kanske är lika bra att få det gjort innan jullovet.

Nio dagar kvar till jul och det mesta är fixat, gött! Så sista dagarna innan jul ska Jackie och jag ha horisontellt läge och slappa i soffan. Vilket vi inte gjort tillsammans på... jag vet inte hur länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar