24 juni 2010

Veckan som...

gått har bjudit på tidiga mornar med "nära fasan upplevelse", harjakt och planering av försäljningsannons.
Nära fasan upplevelse blev de i måndags morse då Röja bokstavligt talat sprang rätt på fasanen när den låg och tryckte. Vem som blev mest chockad kan jag inte svara på men fasanen flög sin väg och jag hann få in Röja och belöna med kongen. När i träffade på haren hade jag inte samma tur och Röja prövade på långdistansjakt utan skall. Så nu ska här lånas halsband med fjärrkontroll för att förhoppningsvis få ordning på dövörat.

För säkerhets skull har jag fixat till öronen genom att ta bort hår för att försöka mig om att hon verkligen hör mig. Risken finns väl att hon hör hararna bättre också men det är chansningar man får ta.

I måndags morse kunde de som har facebook läsa följande inlägg; Slipar på försäljningsannons.
Jaktschauzer bortskänkes! Långdistans på hare och kortdistans på fasan, katt, div. fåglar och postbilar. Skäller inte. Tål vatten, buskage och att springa in i skåpsluckor och stolar. Bortskänkes mot avhämtning, position okänd.
 
Nu önskar vi er alla Trevlig midsommar!!!

1 kommentar:

  1. Jaktinstinkten ligger i blodet för Ringo håller tomten "ren" från alla fåglar, speciellt koltrastarna. Hans jaktteknik blir mer och mer sofistikerad. Han smyger som en tiger för att sedan kasta sig fram till bytet, som naturligvis alltid hinner undan.
    Britt

    SvaraRadera