16 maj 2011

Update

Förra helgen var Röja och jag på lo-väst lägert på Tånga Hed och körde sök för första gågnen. Det  var mycker roligt och intressant att prova på en ny gren och denna lär vi inte sluta med. Jag ska bara se till att lägga en bättre grund i spårarbetet och så kommer vi kunna köra både sök och spår.

Jag fick många bra tips om lydnaden, spåret, apporten och saker att tänka på för att undvika att Röja går upp i stress och de visade på tecken att hon har lite för mycket förväntningar och för att undvika pip ska jag nu ha lugnare belöning under fotet.

Största besviken under lägret var dock att Röja var prompt tvungen att påvisa hur kass hennes matte är på att köpa leksaker till henne. För inte en ända av mina leksaker passade tösen, hon skulle bara leka med de andras GULA leksaker, INGET annat passade!  Så nu har jag beställt GULA leksaker till den kräsna lilla apan.

Bilder från lägret kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar