13 november 2011

Önskelista

Röja fyller två år i morgon och hon håller på att tjata hål i huvudet på mig om vad hon önskar sig i födelsedagspresent... Därför lovade jag att hjälpa henne att skriva ner listan om hon slutade tjata. Hon har sina idéer om vad hon önskar sig, och det är väl bra. Bäst vore dock om de flesta inte handlade om mig, min inblandning eller att studentekonomin skulle bli ännu mer lidande av hennes idéer. Så låt se, vad var nu hennes önskningar...?

  • Bollkastnings kurs till matte så att jag lär mig kasta långt men helst åt det håll där skägget befinner sig.
  • Bollar som inte fastnar i träd om matte inte får en bollkastnings kurs.
  • En ny aktiveringsboll som inte fastnar under soffan eller sängen. Det är så jobbigt att hela tiden behöva gräva fram den eller be matte om hjälp för hon är tydligen sååå långsam och låter henne inte leka så länge som hon vill om matte måste plocka fram bollen hela tiden. Kan hon inte få en bättre boll så är högre möbler en bra present också.
  • En snabbare cykel som man slipper dra efter sig och en gladare matte som inte tjoar så fort det, enligt henne, går lite för fort eller fel
  • En friseringsutbildning till matte så att man slipper se ut som ett vivelmarsvin och hela tiden måste hålla på att fixa med luggen för att se det man ser.
  • Stora leksaker med mycket ludd. Dessa är roliga och hon uppfattade det även som att matte också älskar ludd . För att matte låter så roligt när hon springer runt och försöker samla in luddet som skägget lyckas få ur dem. För ett ögonblick erkände skäggapan att hon brukar sprider ut luddet över allt för att matte ska springa runt och knorra ännu mera. Mattes ljud är tydligen bättre än leksaker som piper!
  • Tysta grannar som inte stör hennes skönhetssömn eller väcker henne mitt i natten och då påverkar mattes humör.
  • Frolic som man inte får ont i magen av.
  • Mer frihet men eftersom matte anser att hon är för omogen för det så vill hon istället att mattes syn försämras så att hon kan utforska skogen och dess invånare lite mer...

1 kommentar:

  1. Emo vill ge bort något av följande, frisörbesök (klippa luggen) en avancerad ADHD utredning eller en röntgen hos onkel Tore. Låt Böja välja så skickar jag pengarna!!!

    SvaraRadera