26 oktober 2015

När allt bara lossnar

I lördags lossnade det för skäggiga damen och mig. Vi har problem  i fria följet med att hon tränger något enorm. Det är till och med så illa att jag knäar mig själv när vi går för att hon trycker så mycket på mitt ben. 

Jag har provat allt från ändrad belöningsplacering, externbelöning till att försöka putta bort henne med knät när hon trängt som värst men allt med endast en tillfällig förändringar.  MEN så i lördags fann vi en lösning för hur vi ska jobba vidare med henne så hon är nära men inte på ben och tränger.

En lösning som inte innefattar en förändring av hennes attityd,  kaos med sug på en externbelöning eller att jag behöver bli sur och irriterad på henne.

Vi har även haft problem med att hitta den rätta känslan vid träningen men lyckas jag bevara känslan från i lördags så kan inget stoppa oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar