12 november 2015

Onsdagsträning på Lidköpings BK

I onsdags åkte jag till Lidköpings BK för att träffa Nadine och träna på hennes klubb för att få miljöombyte.
Även här gick träningen bra bortsett från att matten planerade två kedjor, läggande - ruta och apport (ingång)- hopp, men mitt upp i glömmer bort kedjan och håller på att kasta iväg apporen men hinner precis hejda mig innan jag kastar iväg den.
Läggandet var så det dundrade i marken, så snyggt!
Vid rutan så störde apportera som låg vid sidan om och fick då bli lite sträng och be henne spotta ut apporter.  Därefter skickade jag om  och fokus var mot rutan. Toppenbra!
Samma sak hände vid hoppet men där tog hon sig över hindret, men konflikten i hjärnan med viljan att apportera gjorde att hon glömde bort att det fanns en pinne på andra sidan hoppet och hon hamnade 20 cm bakom hoppet.
Bra störning i form av andra hundar och sedan gick vi en promenad med nakenchocken Kid och krullet Emo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar