18 oktober 2011

Pojkvänstest

För ett tag sedan fick jag nått som kallades ”Äkta kärlekstest” i min mail. Där fick man tips om att stäng in sin partner och hund i bagageutrymmet i bilen och sedan öppna efter 2 timmar. Den som var gladast över att se en var vinnaren och den andra kunde man göra sig av med...  Detta borde ju vara ett bra test efter många år tillsammans och detta kommer garanterat att testas. Nu ska jag istället berätta hur jag hjälp att göra det ultimata pojkvänstestet på en dejt som erbjöd sig att vara med och träna hund...

Promenad-dejter med hund är något som i alla fall hos mig är väldigt trevlig och när ens dejt under promenaden snällt och vänligt, helt på egen hand, erbjuder sig att hjälpa till att träna hund får denne automatiskt pluspoäng. En framtidsdröm om att ha hittat en kanonpartner tillika mottagare i rapport växer fram, samt drömmen om prispall och gulmedalj. 

”Självklart” svarade jag men visste inte riktigt vad han skulle hjälpa till med då hundvanan inte var så stor. Att irra bort honom som spårläggare var inte aktuellt så det fick bli budföring. Jag förklarade hur momentet gick till vad som skulle hända och hur han skulle ta emot skägget och vilka kommandon och belöningar som skulle användas på skägget som fortfarande var hyfsat grön inom denna gren. 

Någonstans borde jag anat vad som skulle ske, för när jag kommenderade marsch, såg jag hur djävulshornen växa upp i pannan på schnauzern som laddar mot mottagaren. Dejten som intet ont anande som lite för sent kommenderar ”fot” får 30 kg schnauzer som bredsidar och armbågar honom rakt i familjelyckan... ”Där rök den nyttan utav honom” tänkte  jag och undrade om han skulle höra av sig om han någonsin repade sig ingen efter denna dejt a la misshandel av skäggapa. Han faller baklänges och jag ser framför mig hur dejten slutat på sjukhus med gips. Men på nått sätt lyckas han hålla sig ståendes och till slut får den stackars dejten som är är både chockad och pungkrossad ändå ur sig; ”Vvv...Varför gjorde hon sååå?”

Jag biter mig i läppen och får verkligen anstränga mig för att inte bryta ihop i ett hysteriskt skrattanfall...  ”Förlåt” hojtar jag tillslut...” Jag glömde säga... du måste stå stabilt annars ser hon dig som en bowlingkägla... Sen glömde jag också säga  att suspenderar är ett bra hjälpmedel om man ska vara mottagare... för en riesen!” Jag biter mig ännu hårdare i läppen och går fram och klappar om honom och talar om att han gjorde ett bra jobb även om det inte riktigt blev som det var tänkt och att jag skulle bjuda på fika som plåster på såren. Efter det hör jag mig själv säga ”Vill du prova en gång till?”
Antingen var min dejt riktigt korkad eller bara väldigt sugen på fika för han gick med på att köra en gång till och eftersom att vi gick från att dejta till att bli ihop så får jag tacka skägget för att hon hjälpte matten att göra det ultimata pojkvänstestet...

3 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha! Tack för ett gott skratt så här tidigt på morgonen. Värre är att både tårar och mascara rinner nerför kinderna. Kram från Britt & Ringo

    SvaraRadera
  2. Han måste vara tok-kär som utsätter sig för allt detta!!

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha, gud va roligt!!! Skäms på mig som inte varit inne här på länge men gud vilket härligt skratt jag fick nu, det behövde jag i mitt hemtenta skrivande TACK! Det betyder att jag ofta kommer att titta in här igen!!! MÅNGA KRAMAR PÅ DIG VÄNNEN!!!

    SvaraRadera