4 oktober 2011

Röja testar

Eftersom att vi är produkttestare för ViRuBa så kommer här en fortsättning och betygsättning av
Kampbollen

Att hitta hållbara kamp/belönings leksaker är svårt, allt för ofta är kvaliteten inte allt för bra och det går sönder väldigt mycket leksaker. Vid testningsstunden så har bollarna enbart används som belöning och hon har därför bara fått tugga på bollarna kortare stunder (självbelöning), hon har även sprungit och hämta dem (jakt) och sedan lekt med mig (kamplek)

Vid första syn på bollen så ser den inte mycket ut för världen. Men efter träning och haft bollen som belöning är jag positivt överraskad. Snöret är sytt så att det går igenom bollen - vilket gör att den än så länge klarat lite tyffare tag utan att gå sönder. Det är även skönt att hålla i och gummibiten gör att det lättare att hålla emot om man har en hund med mycket tillkämpnade. Gummit är mjukt och tuggvänligt och har inte än fått några skavanker från tuggandet.


Däremot ska jag låta vara osagt om Röja eller de andra märkt av vaniljsmaken.








Kampbollen har vid flera tillfällen använts och den är fortfarande hel, det är inga tydliga tuggmärken eller skador på boll eller snöre. Den har även blivit testad av andra riesen och även schäfer och dobermann och håller fortfarande. Bollen är mycket uppskattad, troligtvis för att den är mjuk och tuggvänlig. En annan fördel med att bollen är mjuk är att om man är lika dålig på att kasta som jag är, så gör det inte så ont på hunden om man träffar den som om bollen vore helgjuten.

Därför ger jag Kampbollen betyg 5 skall av 5 möjliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar