20 december 2011

Att ta julkort

För några dagar sedan så var det dags, snön hade kommit och det var tillfälle att fixa julkorten. Som assistent hade jag Mr. Otis-Mannen, Mannen med stort M i Röjas liv. En kille som älskar (att) Röja, busa, gräva sork och att spexa. dessutom tror han sig vara en utomordentlig fotomodell och fotoassistent.
Otis

 Med pinnar kan man till exempel spexa till det
Otis

 Det där med kläder tyckte han däremot var knepigt och han mobbbade gärna Röja för hur hon såg ut.
Röja & Otis
 När jag väl fått Röjet att sitta stilla kom nästa problem att titta in i kameran. Efter tio minuter och ett hundratal bilder så tittade hon tillslut in i kameran. Tyvärr var det innan luvan och halsduken kom på.
Röja

 Gör om gör rätt. Luva och halsduk på. Ja bästa bilden så räcker hon ut tungan på. Den bilden får bli till våra vänner med humor.
Nästa bild är tyvärr lite oskarp på grund av Otis. För att när jag för andra gången fått Röjet att vara stilla och lockat och pockat för att hon skulle titta in i kameran kom Mr. Skägg på att han skulle hjälpa till.  "Tjoho, titta på mig!" vrålade han i fotografens öra som höll på att svimma samtidigt som fröken Skägg nog missuppfattade vad han sa och rusade iväg...

 Jag beslöt mig till sist för att ge upp och då! Då lade hon sig med sin nyfunna skatt. Äntligen. Jag smög fram och där var min julbild!

Så nu vill jag önska alla vänner, bekanta och bloggläsare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar