2 januari 2012

2011 året som gått

Jag har blev tant gånger två och fick vid års slutet reda på att man har kristaller i öronen och det märker man inte förens det är något fel på dem. Dessa gör att man upplever en rejäl fylla och hela världen snurrar i otakt.  Det blev en billig nyårs fylla kort sagt.

Året som gått har bjudit på många nya vänner och träningskamrater. Röja har fått en husse och jag en mottagare till en framtida rapporthund. Jag har nu bott ett år i Vänersborg och skolan går ganska bra. Har tyvärr haft lite problem med depression och nästintill utbränd men nu är jag på rätt köl igen. Har bloggat ganska bra i slutet av året och funnit min nisch med hur jag ska skriva. Som mål har jag att om jag får jag ihop det blir det förhoppningsvis en utgivning av de samlade blogginläggen i en bok. Men det är ett långsiktigt mål.

Röja och jag har tävlat i lydnads klass 1 och appell spår. Spåret blåste åt helvete tack vare stormen Berit men vi hänger inte läpp för det. Sämre än så här kan det inte gå och nu kan det bara gå bättre. Lydnads 1.an gick desto bättre och resulterade i en andra placering.

Röjas nya husse är en bra karl som för det första klarade skäggets test. Han är dessutom lätt lärd och kan lära sig egna saker och dra slutsatser. Detta visade han under en promenad när jag svor lite åt en hundägare som inte kunde hålla koll på eller ens hålla in sin hund när vi skulle passera. Då han säger; Men det såg du ju på håll, hon hade ju flexikoppel." Man blir lite varm i hjärtat samtidigt orolig, var han så lätt att förstöra...


Skägget har provat på att kamouflera sig till diverse raser bl.a. har ag fått beröm för min vackra rottweiler, fina flat coated retriever och efter att provat mörker sök så fick hon en kortare och trubbigare nos a la Boxer. 


På vårlägret i Vårgårda fick jag massa tips om den ultimata pojkvännen och har nu äntligen gjort en sammanställning av den med vad man ska leta efter, då ingen svarade på min kontaktannons. 

Den ultimata pojkvännen är lätt traumatiserad på grund av att han inte haft hund under uppväxten. Skadad på något sätt så att han inte kunde tävla på egen hand i fotboll, hockey eller orientering men inte så skadad att han är obrukbar. En före detta orienterare kunde vara bra men de kan ha en tendens att krångla till även det enklaste spår eller rapport sträckor. Men eftersom att jag själv inte kan läsa karta, förstå hur en kompass fungerar eller ens komma överens med en GPS så en orienterare vore det mycket bra.
Dessutom är det viktigt att hitta någon med hyfsad inkomst, lagom snygg för att undvika att alla svärmar runt honom, trevlig och  social så att han fixa alla läger. Han måste även vara glad att lära sig nya saker, tacksam för att laga mat till sin kvinna och inte kräver att hon ska se ut som en modepingla utan gillar lite rejäla byxor och kängor på henne. Lättlärd eller lättlurad är tacksamt då konsten att få mannen att göra som man vill är att låta honom tro att han gör det av fri vilja. Någon som man kan roa sig  kungligt med när man känner för det eller kanske rent ut av "tills döden skiljer oss åt"



Så kommer det lite mål året 2012
* Röntgen AD/ED.
* LP 1.
* Uppflyttad lägre spår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar