17 januari 2009

Angående Jackie

Så blir jag bara mer och mer osäker på hur länge hon kan vara kvar. Idag så åkte vi fram till eljusspåret och gick där. Första varvet gick hon nästa framför hela tiden, om man bortser från de gånger hon fastnade vid doftfläckar. Men då travade hon snabbt ikapp och förbi. Andra varvet gick hon 10 meter bakom mig, hon travade ikapp när man pratade med henne. Men när man slutade var hon snabbt bakom igen.

Jag tänkte gått ett tredje varv men avstod det då jag är osäker på om hon tappar fart på grund av ryggen/höfterna eller om hon gör det för uppmärksamhetens skull. Vi var ju trotts allt bara ute i 45 minuter och en timme brukar hon ju palla med utan att sega efter mer än halva promenaden...

Nu har jag visserligen tagit en paus med de smärtstillande tabletterna men jag har faktiskt inte märkt någon större skillnad i hennes beteende.

Att det ska vara så svårt jag vill ju hennes bäst. Har hon ont ska hon inte behöva lida men hon är ju glad när hon är hemma och vi leker med leksaker, när hon får var med ute på gården och röja, när hon får åka med till släkt och vänner mm. Eller är det bara jag som inbillar mig att hon är glad för att göra mig själv nöjd? För att jag är en egoist och inte vill stå utan hund?


1 kommentar:

  1. Hur kul tror du att det är för en hund att gå samma runda flera gånger efter varandra?!Inga nya dofter, inget kul folk att hälsa på och en matte som tiger.
    Nej du tror du att hon är glad så är hon glad!!!
    Du kommer att veta den dagen hon inte vill mer, tro mej!!!
    Kram C

    SvaraRadera