28 januari 2009

Virusvarning!

Nu är det bekräftat, Susanne har nu fastställt att jag är sjuk. Allvarligt sjuk till och med, jag är smittad av sen allvarliga riesenbacillen och det finns inget vaccin!

Det känns skönt att äntligen veta varför ingen min omgivning förstår mig. Det är därför de inte förstår att den enda "riktiga" hunden är - en skäggig, långbent sak med buskiga ögonbryn som tror han/hon är en knähund ibland och anställd hos Securitas ibland.

Någon som bara är "too much" i alla lägen: jättestor, jättesnäll, jättejobbig, jättesmutsig, jättekelig, jätteglad, jättetrött, jättehungrig, jättesnabb i benen och jättedum i ärthjärnan (för det mesta) men jättesmart ibland (om man tjänar på det), jättemodig, jättemysig och faktiskt pytteliten ibland (hoprullad som en liten kringla i ett hörn av den gigantiska dynan, eller mellan två stolar i köket när man fikar - finns det plats för en hamster finns det plats för en riesen).
Tack Suss för dina roande mail!

Jag är inte normal - Jag är en riesenmänniska!

2 kommentarer:

  1. Riesenbacillen .... jo den är fin den. Vet inte om de finns en annan bacill som man skulle vilja bli smittad av. Väntar så på att de kommer en ny skäggis hit till oss.

    SvaraRadera
  2. Åh, är det de jag lider av ;)

    Du är utmanad!
    Spana in i min blogg :D

    SvaraRadera