7 mars 2010

IPO helg

I lördags morse funderade jag på om jag verkligen var rikligt klok, trots att väckarklockan ringde klockan 5 och termometern då visade -24 så paltar man på sig för att spendera en hel dag i ett ridhus. Det blev som tur var varmare under dagen och när solen gassade på så blev det mycket behagligt.

Röja var den som var yngst och vi lekte lite med trasan och jag fick lite tips på hur jag ska fortsätta leka med henne. Massa miljöträning har det även blivit och mycket hälsande på folk och hundar. Viss träning har det även blivit i momentet "folk/hundar-kan-passera-utan-att-du-måste-hälsa-eller-bita-dem-i-händer/ben".

Jag tror däremot att jag måste bättra på miljötränings biten då hon har mycket svårt att hinna kissa på nya ställen. Hon glömmer även bort att dricka även om jag ger henne vattenskålen och att äta ut matskålen går inte. Fast där är nog frågan mer om det är jag som är löjlig och förvärrat detta beteende då hon stundvis inte vill äta ur sin matskål, men att äta på golvet eller ur handen går bra...?!

På grund av kylan känner jag väl att jag inte rikligt kunde ta del av så mycket teori som jag önskat då jag är så rädd att Röja ska få ytterligare en uvi, så vi har mestadels suttit och gottat oss i värmen och tittat på de andra genom fönstren. Jag är ändå mycket nöjd med helgen och det har varit mycket kul.

Lite skryt är också tillåtet då det är min blogg. Den svarta, håriga studsbollen satte tydligen fullbett och charmade många när hon studsade fram med bytet som hon fångat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar