1 mars 2010

Spökålder

Röja har nu kommit till den period när saker helt plötsligt blir jätte farliga, snödrivor som man passerat tidigare försöker äta upp henne och en tröja som ramlat ner på golvet är ett fasansfullt monster. Saken gör det inte bättre när Jackie börjar skälla för att Röja varnar för någonting. Så det får bli enskilda promenader nu ett tag för att undvika att skrämma Röja mer än nödvändigt.

Valpkursen var inställd i torsdags p.g.a. vädret men det gjorde inte så mycket för nu har jag haft god tid på mig att göra min läxa som var att komma på fem belöningar för Röja.
1. Kampa
2. Jaga
3. Godis
4. Bus
5. Klapp och gos

Vi tränar vidare på ögonkontakt och det går riktigt bra, det är verkligen roligt att ha en hund som kan koncentrera sig och varje dag glädjs jag åt att jag fått denna underbara Röja som kan och vill träna, som kan ta det lugnt, vara gosig och stundvis fullständigt galen.

I skolan går det framåt och jag har lyckats skriva godkänt på senaste kemiprovet om de flytet håller i sig är upp till bevis på fredag då nästa prov kommer. Psykologin, historian och engelskan är så gott som färdiga, så nu letar jag extrajobb och sommarjobb.

1 kommentar: