12 november 2008

Friskt vågat...

hälften vunnet, säger man.
Så igår åkte jag ner till klubben för att vara med på avslutningen för den fria träningen.
Tanken var att träna på att träna med munkorgen på. Det gick bra, det svåra är bara när man ska ge godis...
Sen fick vi frågan om vi skulle vara med på skojtävlignen som skulle vara, jag tvekade men blev tillslut övertalad om att vara med.
Så trots att jag inte hade en aning om vilka moment som skulle vara med så gick vi ut som startnumer 2. (vilken tur för då kunde jag tjuvtitta lite på vad man skulle göra)

Momenten, betyg och domarkomentar (egna komentarer)
Budföring - 5 - DK & kortavstånd (kortare avstånd pga att vi bara tränat på sambon, sen sprang han till tävlingsledaren när hon sa kommendera)
Linförighet - 5 - Långsamt Sättande, vid, Växlar Position, nosar (han verkade helt ovetande om vad fot betydde)
Framförgående - 0 - Kan ej moment
Platsläggande under gång - 10+ (+poäng!!!)
Inkallning - 9,5 - (men det sista 0,5 då???)
Apportering - 0 - Tappar apport, tuggar (han springer ju runt och jongelerar! inga extra poäng för det???)
Hopp över hinder - 8 - DK (seg startad)

Vi fick ihop 113 poäng med hjälp av ett handikapp på 25p och kom på en 9.e plats av 10 starter.
Men vi hänger inte läpp för det, Pondus fick en boll från prisbordet och jag ett stort leende på läpparna. För att han skötte sig bra på planen och inga tendenser till utfall då vi gick förbi hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar