2 november 2008

Invigning

...har skett av nomeselen.
Gick förvånansvärt smärtfritt. Vrickade dock till båda fötterna under första rivstarten men tempot lugnades ner efter en stund och jag kunde glädja mig åt att jag hann plocka upp första apporten som missades.
Han plockade vinkeln och fortsatte fint över vägen och hittade sista apporten.
Kort sagt, ett lyckat spår och bra sele som inte trasslade in sig i hunden. Enda negativa är att det är svårt att pussla ihop hur hund och sele ska vara.

Har försökt träna hundmöten idag men lyckades inte att hitta mer än två tillfällen idag. Ska väl inte klaga då han knappt brydde sig något om dem(!)
Inget morr, utan han var bara lite spänd i kroppen och reste lite ragg.
Än en gång kan jag glädjas åt att jag har en go´ Pucko!

Jag har även städat hundkojan, plockat ur det som en gång var en madrass och lagt in halm. Ihop om att detta ska bli lite varmare och gosigare. Dessutom kan Pondus träna inför sitt framtida jobb som "hotellbäddare" utan att göra konfetti av filtarna.
Bara ingen av dem nu kommer på att den är allergisk mot halm. Jackie kan ju ibland vara lite hypokondrisk...

Och vad tyckte hundarna om den nya inredningen?
Pondus hoppade in och började böka runt och "göra" ner sig. Det var såå mysigt.
Jackie däremot var inte lika positiv över den nya inredningen och vägrade gå in. Hon hade väl hoppats på nått sidenliknande eller nåt.

Nu ska det bara beställas hundlucka och en "värmegrej" till vattenskålen, så är vi rustade inför vintern.

1 kommentar:

  1. Vad har Pondus för storlek på sin nomesele? Måste köpa en ny joggingsele till Liam, den gamla ha börjat att skava i armhålorna :/

    SvaraRadera