1 november 2008

Det ena, andra eller tredje

Idag skulle det varit tjänstehundsmarsch på skjutfältet eller riesenträff i Kungälv.
Marschen hade varit kul att vara med på, men eftersom jag vet att Pondus inte gillar de hundar som skulle vara med så valde jag bort det. Visst så hade det varit bra träning men å andra sidan så kändes det väl provocerande och själv hade jag nog inte orkat "hålla på" hela marschen.
Åkte inte heller på riesenträffen, då det ändå inte går att träna lydnad ihop med andra hundar på plan.

Så vad gjorde vi istället då?
Jo, vi följde med sambon till Borås, köpte en nomesele, tränat platsliggning med störning och fotpossition. Vi gick i gallertrappor och har mött en hysterisk "shit-zo" (eller hur det stavas).
Pondus skötte sig bra med denna. Vi backade undan lite när han började morra och sedan satte jag honom och så "kosade" vi. När "shit" hade gått tog jag av munkorgen och han fick sin kong.

Vi hade även ett annat möte med en rottis. Detta gick bra trotts att jag inte var beredd eller att jag pratade i telefon.
Det enda han gjore var att morra och spänna sig. Men jag kunde ändå locka med honom. Ska sluta prata i telefon under hundpromenaderna...

Efter detta begav vi oss till Fluxfallet för en offroad-promenad. Mycket härligt och hundar och även sambon jobbade på bra.
Pondus hittade massa istäckta vattenpölar, som han absolut var tvungen att smascha. Han studsade, flög och rullade sig fram i skogen, medans Jackie gick och lullade i sin egna värls. Då och då stannade hon för att betade av de grässtrån som fanns kvar och ibland åt hon av den SNÖ som låg på vissa ställen.

Utsikt över sjön som vi kallade "Fluxsjön"


Min söta Pucko


Jackie spejar


Tänk om han vore lika snäll som han är söt...


Morgondagen bjuder på spårträning och invigning av den nya selen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar