13 januari 2010

Det går framåt!

I natt sov Röja hela natten och jag fick väcka henne vid halv sju för att det var dags att gå upp. Gjorde morgontoan, lekte lite och åt frukost. Hon är ingen storätare på morgonkvisten men efter att sovit lite så gick resten av frukosten ner. Jag begav mig sedan iväg till skolan och sambon tog över. Han och Röja kommer bra överens och jag tror inte han lyckades bli biten i rumpan idag. (Fråga mig inte hur han lyckades med det.)


Jackie har som smått börjat acceptera den lilla, hon gillar henne inte men hon finns och vi kommer inte bli av med henne. Röja däremot ääälskar Jackie och hennes leksaker, hennes säng och hennes päls. Fast hon har lärt sig att Jackies säng kan man bara besöka när hon inte är där. Surare kärring får man leta efter, men hon försöker fortfarande göra närmanden när Jackie ligger där. Hon är ihärdig och uppfinningsrik, här prövas det mesta. Allt från att göra sig så liten som det bara går och sedan smyga till att studsa fram.

Rumsrenheten går bra så länge man är uppmärksam och hon har till och med gått till dörren några gånger för att få komma ut. Vi försöker att inte bära ut henne så mycket utan att vi lockar med henne ut och att vi då heller är ute en längre stund för att hon ska få göra ifrån sig. Oftast sätter hon sig direkt och jag tror att detta kommer bli det minsta problemet.

Problem har vi däremot med att Röja gärna leker men inte med mig eller jo, hon leker med mig genom att hänga i byxbenen, armar, händer och fötter. Denna sorters lekar uppskattar hon men inte jag. Men jag får väl påpeka att jag hade ett halleluja moment i morse, då hon kom med en boll och bjöd upp till lek. Då kom en liten glädje tår och jag insåg att jag alldeles för lätt målar fan på väggen.

Mycket dålig bild men visst ser hon för skön ut?

4 kommentarer:

  1. Vänta bara,,, snart önskar du att hon leker själv!
    När får man hälsa på för en fika med lite tillhörande bitning?

    SvaraRadera
  2. Är hemma mest hela tiden på eftermiddagarna. Annars är helgerna framöver glest planerade. Bara slå en signal när du är kaffesugen ellar tagit på skydds utrustningen ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, ha... Thorax bett tror jag att alla di små liven har:) Visst är det underbart!! Å så är de så otroligt trygga & keliga. Lyckliga vi!! Kram Pia med Rut

    SvaraRadera
  4. Kul att du är nöjd med Röja! Alla valpar verkar ha funnit sig tillrätta på ett jättebra sätt. Lycka till!
    Ulla och Thorax

    SvaraRadera