22 januari 2010

Drömmen om en egen säng...

Under sina 10 år har Jackie alltid haft idéer vad gäller sovande. Fram tills hon var 7 år skulle hon alltid sova under sängen. Nu mera ska hon sova och gosa med husse i sängen, aldrig med matte. Ligger matten i sängen så lägger hon sig så långt ifrån henne som möjligt eller så lägger hon sig på golvet, soffan eller i sin bädd. Inte ens katter är välkomna att dela sovplats med henne, ännu mindre den svarta. Detta har inte Röjan förstått eller så vill hon inte förstå och det skapar vissa diskussioner...



Och inte nog med att den sovplats man vill ha är full med leksaker och ben, så ligger där alltid en liten svarting! Idag var till och med Röjas bur är bättre att ligga i (och då ska det tilläggas att Jackie är rädd för allt vad galler och burar heter). Men jag tror Jackie har börjat tänja lite på sina idéer om att alltid ligga själv. Nu mera låter det så här: "Jag lägger mig inte jämte henne, det är hon som lägger sig jämte mig"

Så jag tror inte riktigt att Jackie håller med om att Röja är trevlig när hon sover, för det gör hon alltid på fel plats...

2 kommentarer: