21 januari 2010

Vad är det jag har köpt?

Jag trodde det var en riesen, men eftersom att Rut är mer piraya än hund så började jag tro att Röja kanske också var det. Men så fel jag hade. Nu vet jag vad hon är, Röja är en krokodil! Ni ska se hur hon lurpassar på sitt byte (d.v.s. katterna), vilken precision hon har och hur ljudlöst hon smyger på bytet. Hon hoppar på dem, tacklas och morrar och katterna flyr för livet från den landlevande krokodilen. Men största anledningen till att kon kategoriserats krokodil är hennes dödsrullningar, likt en krokodilen snurrar hon runt för att slita sönder de större bytena (i detta fall kampleksaker, bollar i snöre, handskar och tuggben). Krokodiler ska tydligen göra detta för att de inte kan tugga men denna lilla krokodil är unik. Hon kan faktiskt tugga!

Foppatofflorna har fått ett nytt unikt mönster (dessa kan säljas dyrt om någon är intresserad) inte för att hon haft tråkigt, utan för att "man inte ska stjäla från hunden". Så för att matte inte ska stjäla så leker vi istället med dem. Det kanske enbart är jag som är löjlig men hon var ju faktiskt duktig som kom med dem. Att kampar med foppa är både på ont och gott för att just då försvinner krokodilen och dödsrullningarna och istället blir hon kamphund.
På tal om att man inte ska stjäla utan byta saker, så tror jag även Röjan har förstått detta. För varje gång jag köpt foppan av henne och ska ställa tillbaka den ligger det ett tuggben eller leksak där foppan stod sist. Jisses, vilken smart hund eller förlåt krokodil jag har!

Röjan a.k.a krokodilen!

4 kommentarer:

  1. Du skriver så roligt och underhållande. Jag läser, skrattar igenkännande för det känns som det är Ringo du beskriver. Kram Britt

    SvaraRadera
  2. Då är det alltså två krokodiler och en piraya i kullen... Undrar om de andra "är som de ska"... :-)

    SvaraRadera
  3. shit jessika, hon är helt oförskämt söt... jag måste skriva det en gång till, sen ska jag sluta!

    SvaraRadera
  4. Ha, ha... jag kan riktigt se Röja röja omkring!!!

    SvaraRadera