25 januari 2010

I lördags...

Var vi på miljöträning i Axvall(a?). Det var mycket trevligt och efteråt fick jag med mig en rejält trött Röjare hem. Jag behöver inte säga att hon skötte sig exemplariskt, för det vet alla redan :P

På vägen hem gick vi in i Julahuset för att köpa lite tuggben och glykosamin till Jackie. Inne i djuraffären så lyckades den halvsovande Röjan ändå tjata sig till ett täcke som de hade utförsäljning på. För hon har redan lärt sig att det är svårt som nybliven "mamma" att motstå tjat och menande blickar... Ja, ja nu har hon något att växa i.

Mindre bra var väl att jag efter att ha provat täckena upptäcker att man tydligen blir väldigt smutsig om skorna när man går i snö och sedan in och tränar i ridhus. För det syntes mer än väl vart jag hade gått och stått inne i djuraffären. Så efter att ha gått omkring inne där och tillslut blivit av med bevismaterialet på skorna, så jag gå och betala utan att de märkte att det var jag som smutsat ner... Stackars människa som fick städa efter mig...

Hemma gjorde inte Röjan många knop och det var en lugn lördagskväll med fredagsmys.

1 kommentar:

  1. Vi tränar oxå socialt! Tänkt ta mig en stadstur och miljöträna. Å vad jag njuter o tycker det är roligt!!

    SvaraRadera