16 januari 2010

Röjan

Jag är bara sååå nöjd med Röja. Igår tränade vi på att åka bil, det gick väl sådär bra eftersom hon somnade så fort vi satte oss i bilen. :-) När vi kom in på Hööks i Borås, lyckades hon charma hela personalen genom att vara så söt, snäll och lugn för att vara så ung... De skulle bara se henne hemma, tänkte jag för mig själv... Röja fick iallafall gjort slut på sin månadspeng genom att köpa en säng och lite leksaker.

Efter det var vi bjudna på middag hos mina föräldrar och även dem lyckades hon charma totalt. Jag är så himla nöjd med Röjas insats igår, hon tvekade lite (5sekunder) att gå in hos päronen men hon tog mod till sig och sprang in. Väl inne hälsade hon lugnt och försiktigt på alla och nafsade morsan i tån när hon inte såg henne. Efter det tog hon en tur på nedervåningen, kollade läget och somnade sedan mitt på köksgolvet. Behöver jag påpeka att hon är trygg.

När hon vilat en stund fick hon lekt med familjen, hälsat på syrrans något trevligare katter och visat att man inte ursäktar sig för att man finns om man är riesen och hon lyckades dessutom få flera frivilliga hundvakter.

Jag älskar verkligen denna lilla Röjare!

2 kommentarer:

  1. Ni kommer att trivas så bra så tillsammans :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är de underbara! Jag är helt såld på Rut och kan inte fatta att det är sant att hon är min!!! Kram Pia & Rut:an

    SvaraRadera