28 januari 2010

UVI...

Jag har de senaste dagarna tyckt att Röjans rumsrenhet har blivit mycket dålig. Då vi har hittat små pölar lite överallt och några gånger har det sett ut på henne som att hon kissat på sig. Trodde till en början att pölarna berodde på att hon blev lite orolig när vi hade nattgäster men när hon kissar ner sig är det något annat. Så idag har vi varit hos veterinären och gjort kisseprov och det var som jag misstänkte, en urinvägsinfektion. Så nu blir det medicinering i tio dagar och när det är dags för 12 veckors vaccineringen gör vi ett nytt prov.

När vi ändå var hos veterinären så vägdes hon och vikten ligger på 9 kg. Inget fel på den och jag ska försöka med att sluta oroa mig för att hon är tunn.

Utan att ha tränat så mycket början Röja komma med leksakerna och vilja leka med dem. Har även börjar klicka in henne och tycker hon förstår riktigt bra. Hon har fått jättefin ögonkontakt tack vare mjukost och klicker. Nattetid sover hon nu utan bur och på dagarna ligger hon i sin bädd och Jackie ligger i soffan, då Röja inte ännu kommer upp i den.

1 kommentar:

  1. Rut väger 8.7 - 9.0. Var och miljötränade hos veterinären & passade på att väga Rut:an. Jag har också tyckt att Rut är liten och späd... men du och jag ska inte glömma att vi jämför med Knut och Pondus!!! Å de var ju enormt stora, båda två!!! Kram Pia

    SvaraRadera