13 juni 2008

Packad och klar

Nu är väskan packad inför helgens certprov. Som tur var så fick vi en lista med vad som skulle tas med. Annars hade jag lätt glömt hälften av grejerna.
Myggmedel, myggjacka och regnkläder var det viktigaste att få med.
Det är otroligt mycket knott och mygg på fältet så jag har köpt speciellt myggmedel till Pondus. Hoppas det fungerar så han slipper bli uppäten.

Har funderat på hur man lättas sätter upp vindskyddet till honom i morgon.
Då han alltid blir missnöjd med de ställen som jag väljer att sätta upp kojan på. Så fort han lämnas börjar massakreringen. Träden rivs högt som lågt, vallgravar skall grävas, hundkojan ska byggas om för att den saknar takfönster och vattenskålen skall grävas ner. Allt detta görs av min alldeles egna Martin Timell. Men när allt är gjort och han har kättingen två varv runt varje ben. Lägger han sig ner och är såå nöjd.




Jackie får tyvärr inte följa med denna helgen utan får vara hemma. Får så dåligt samvete över att hon alltid är den som får stanna hemma. Samtidigt som jag veta att hon är nöjd med att slappa med sambon, gå några promenader och hålla koll på kalkonerna.
Men kan ändå inte riktigt släppa att hon blir så undanskuffad, men vad ska man göra? Jag vill ju ha en hund att träna och tävla med, och Jackie kan inte ge mig detta...



Uppdaterar om helgen så fort jag kan. Om vi inte blir uppätna av knotten.

1 kommentar:

  1. Hej där! Kul med blogg så man kan hålla lite koll på vad ni har för er:) lycka till i helgen, jag o min lilla skäggiga ska hålla tummar och klor för dig o din stora skäggiga;)
    Kram Barris

    SvaraRadera