19 juni 2008

Vakthund

Pondus har ett väldigt stort ansvar vad gäller att varna om det kommer någon. Detta sköter han väldigt bra, han varnar när de är utanför tomten och kommer de in till oss så är han förste man att rota igenom fickor, väskor och bagageutrymmen. För att kontrollera att han inte går miste om någonting.

Idag när jag var och matade kalkonerna så hör jag att han skäller och går ut för att kolla vad det är som börjar inkräkta. Ser ingenting förutom att Pondus står på trappan och skäller ner mot vägen. Går mot brevlådan och vad ser jag stå där, 50meter bort????
Jo det galna rådjuret!!! Inte ett dugg berörd av att Pondus skäller på det. Så jag gör ett rop, för är den inte rädd för hundar så kanske den är rädd för människor i alla fall tänkte jag.
Då tittar det på mig och lunkar sakta in i dungen... Hallå? ska rådjur verkligen göra så?

Var lite orolig att Pondus skulle bli för nyfiken på vad som varit nere vid vägen så vi kampade lite och sen fick han vara dörrvakt så att kalkonerna inte skulle rymma. Vore lite riskabelt å ha hund med tratt efter rådjur inne i dungen…

Önskar alla läsare en TREVLIG MIDSOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar