26 juni 2008

Stressig dag...

och dåligt samvete för hundarna.
Försov mig nästan en timme idag så jag hann inte gå någon promenad med dem innan jag åkte till Lidköping. Skulle vara där klockan 8.30 för en jobbintervju. Tur att man har sambo som kan ställa upp ibland.
När intervjun var klar så var det bara att åka vidare till Trollhättan för intervju nummer 2. Som skulle vara klockan 13. Den gick bra och det verkar vara ett helt okej jobb. Tråkigt bara när tiderna bara låg på eftermiddag, kvällar och helger.
När denna intervju var klar ringde ett ställe och undrade om jag fortfarande var intresserad av jobb hos dem och undrade om jag kunde komma vid 16.30. Självklart sa jag ja.
Tog en snabb sväng förbi caféet för att hämta gammalt bröd till kalkonerna och en sväng in på Ica för å hitta något ätbart. Dafgårdsfärdigrätter, inte helt illa för att vara smaklös så smakade den okej....

Hemma kastade jag in maten i mikron, startade datorn och gick med hundarna, samtidigt! Snacka om simultankapacitet!
Slängde i mig maten och kollade vägbeskrivning, för att säga hej då till vovvarna och ge sig iväg igen. Det var inget vidare fräscht jobb, då det gick ut på att städa maskiner som slaktade höns...
Som tur var eller otur hur man nu ser det. Så fick jag inte jobbet då jag måste vara ledig vecka 33, då det är TFU(Total Försvars Utbildning)

Så nu sitter jag i en j**la sitts, jag måste ha ett jobb men måste samtidigt ha TFU.n för att köra Pondus som bevakningshund i hemvärnet...

Någon bevakning hann vi tyvärr inte med så vi tränade lite lydnad hemma.
Nu känner jag mig bara trött efter allt bilåkande så de fick varsitt hemmagjort ben. Visst lät det provsigt? Hemmagjort ben...
Det är märgben som jag sparat och lagt in foder i och sen stoppat in i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar