23 augusti 2008

Dagens spår

Fick idéen om att låta Pucko spåra upp sin frukost. (Jizza från vem?) Det fungerade bra, burkarna blev dock obrukbara efter schnauzerns tänder. Men det var lyckade spår och han kom även med burkarna utan problem.

La spåren i skogen idag och då skäller han inte utan är skit koncentrerad på vad han gör.
Så jag måste spåra mer på gräsmattor, åkrar och grusplaner. Fast det är så svårt att veta var/hur man går där... Personligen tycker jag att jag går jätte raktmen jämför man sen hur snitslarna sitter. (start och slut) Så har jag någon konstig dragning åt vänster... Kanske beror på mitt skoskav på tån???

Var förresten inne hos en sköterska som fick titta på den. Hon pratade något om en liktå! Mmm fatta att jag blev rädd! Min tå är ett lik!!!
Men som tur var så hörde jag bara lite skevt. Det var liktorn, på ena tån å någon infektion i den andra.
Så nu har jag asolsprit när jag sover å tå-tuttar på dagen. Märkte stor skillnad redan första dagen. Skå skönt att slippa halta omkring och nu kunna gå i skor.

Även hundarna har varit hos veterinären. Han lyssnade på lungor och hjärta på Jackie, inga problem där.
Pondus har fått kemisk kastrering. Detta kanske kan dämpa "tonårs-utbrotten"
Han ska ju ändå kastreras framöver, men tänkte att man kanske skulle ställa ut honom med kulorna för att iallafall få en tvåa i öppenklasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar