4 augusti 2008

Dränkt hund & nytt jobb

Det regnar och blåser nått fruktansvärt mycket och mitt ute i detta oväder vilka ser man då?
Jo hundägare, både Jackie och jag hade gärna skitit i promenaden och gått och lagt oss i sängen men Pondus han gillar läget...
Som tur är så är regnstället fortfarande vattentätt och jag blev inte blöt. Men hundarna däremot blir blöta trotts täcke.
Jackie mest om benen och huvud. Men Pondus märktes det inte att det varit täcke på, då han tog en tur ut i havreåkern och det såg ut som han varit ute och simmat.
Så nu ligger den dränkta hunden på tork!


Började på nytt jobb idag, det kan nog vara ett okej ställe när man kommit in i det. Dessutom så verkar det som att det blir dagtid istället för två-skift vilket är skit bra då jag tänkt gå kurser nu i höst.
Har hittat en spårkurs som jag tror jag ska gå. Måste bara kolla upp så det inte krockar med bevakningen.

Sen håller jag tummarna att jag kommer med på klickerkursen, står som första reserv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar