10 augusti 2008

Omstart för spårhunden

Tack Helen och Susanne för en trevlig förmiddag!
Det är så bra när man får komma ut och bli lite sparkad på, känner mig väldigt motiverad att träna nu.

Ett nytt sätt för riesenpojken är hittat. Han får enbart komma framåt om nosen är i backen, på spåret och att han är tyst. Nu är det upp till mig att hålla koll på vart jag lägger spåret bara... Hmm hur ska detta gå?

Första spåret drabbades vi alla tre av tinnitus på grund av en frustrerad och skälland riesen. Men andra spåret var han KNÄPP TYST!!!
Han hittade till och med klädnypan!!!
Jippi!!! Det är första gången som den hittats.

Så nu ska jag försöka vara konsekvent och göra som Helen sa och lägga tre spår varannan dag.

Vi fick också tränat på att gå promenad med Jizza som precis löpt, vilket gick bra. Han var inte så jätte intresserad.
Däremot tyckte han lilla Lea var en roligt prick men inte så mycket att han skulle leka. Blir så glad över att han inte ska lekaihjäl alla hundar utan kan koncentrera sig på att promenera och lyssna.

1 kommentar:

  1. Har haft två trötta flickor, var och en på sitt vis. Nu börjar vi om med ny energi (jag vill sova).
    Är imponerad hur grabben svarade på övningarna. Stå på dig nu när du tränar med andra.

    SvaraRadera