2 juli 2008

Blåbär & Bevakning

Morgonpromenaden blev genom skogen och blåbärsris.
Jackie kom nästan ihåg hur man gjorde för att plocka bären medan det var en helt ny upplevelse för Pondus. Jackie plockar de så fint en och en. Pondus däremot plockade hela kvistar och spottade mestadels ut blad utan att få äta några bär. Han gav upp efter ett tag då bladen inte var så goda.
Jackie får hjälp av brodern


Pondus roade sig istället med att smyga på oss medans vi satt i blåbärsriset och njöt av solen.


Kvällen bjöd på bevakningsträning.
Det blev en partullstig med en vindfigurant och en partullstig med spårövergång/upptag.

Han var koncentrerad men så började han skälla då han tyckte att han plockat "rätt" vind. Säkerligen var det rätt också men kan ju inte belöna skall. Släppte honom istället på andra markeringen.

Spårövergången/Upptaget gick inte så bra.
Det som var bra var att han inte valde bakspår, resten bestod av hög näsa, farten och missat föremål. Inte ens markering på snitseln... Tog bort honom från spåret kopplade om, gav en godis och gick tillbaka. Detta var inte likt honom.

Som tur var så fanns det en övergång till som vi fick ta.
Denna gång gick det bättre men nu så tappade han spåret när det korsade en väg och så kom nosen upp igen. Tror inte han hittade spåret ordentligt utan han chansade på att spåret skulle framåt och lådsades spåra dit. Nu markerade han på snitseln i alla fall och fick sin belöning.

Kort sagt så är jag inte nöjd med träningen men vad kan man räkna med?
När vi inte tränat bevakning på en månad och spåret krånglar mest hela tiden...



Har funderat på varför jag alltid lyckas hitta så konstinga ställen hela tiden, jag går en kurs men ingen vet hur de ska hjälpa mig!
F*n hade jag vetat hur jag skulle göra så hade jag väl inte gått kurs?
Till hösten blir det till att gå kurs på annan klubb...

Fram till dess så byter jag hobby och börja spela tv-spel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar