13 juli 2008

Ännu en helg

Fredagen tillbringade jag i stan med min syster och försökte vara smakråd när hon skulle köpa kläder... Lyckades faktiskt hitta ett par leggins å en tunika till henne, är lite avis på tröjan faktiskt...
Hittade själv en jättesnygg tröja men priset på lappen var lite för högt för min smak.

På kvällen skulle jag gått en promenad, eller vi kom några kilometer. Så skulle jag bara in till sambons pappa å sambo, och hämta några papper.
De satt ute i trädgården och gottade sig, så jag stannade lite för att hundarna skulle få leka och för att snacka lite skit. Sen skulle det bjudas på en öl eller grogg till det skulle det vara popcorn mm. Behöver jag säga så mycket mera än att promenaden slutade där?
Sambon ringde efter tre timmar och undrade om jag gått vilse igen.
Han kom sen dit och vi hade alla en mycket trevlig kväll och hundarna sov gott efter allt bus.

I lördags så shoppade Pondus loss. Så nu är hela hans månadspeng spenderad på tuggben och en ny kätting och karbinhake från biltema. Tror eller ej men det finns bra hundgrejer där me´.
Förra gången köpte jag gummislang för att ha som apporter...

På kvällen gick vi en lång och härlig promenad i duggregnet och tränade lite fotposition och platsliggning.
Jackie fick vara hemma då jag märker att hon inte är riktigt fräsch. Får nog börja ge henne smärtstillnade igen.

Idag söndag har vi roat oss med städning av huset och uppletande i skogen.
Städningen slipper ni läsa om :)
Uppletandet gick bra, han letar noga och plockar grejerna bra. Men det är inte lika roligt att komma in... Träning träning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar