29 juli 2008

Kvällsdopp

Igår på kvällspromenaden gick vi ner till bryggan för att bada.
Jag satte mig ner och tittade på när hundarna badade och betade vass.
När Jackie simmar iväg ser jag att hon trasslat in i en fiskelina och ropar upp henne för att ta bort det.
Men så förvånad jag blev när jag såg att hon svalt en del av linan!
Troligtvis så har hon fått i sig den av misstag när hon betat.
Skyndar oss hem och ringer veterinären som bedömmer att jag inte ska dra upp linan utan får kast mig in i bilen och komma ner till dem i Göteborg...

Sagt och gjort kl 21 lämnar vi hemmet och beger oss till veterinären.
Efter telefonsamtal med fadern och uppdatering om hur vägen gick så är jag lite lugnare. Tills den avfart jag ska in på är avstängd!!!
Men det är tur att man har en pappa som kört lastbil i Göteborg och kan guida en rätt.

När jag sedan ska plocka ur Jackie ur bilen så har hon kräkts upp linan!
Jag i min stress och oro har inte hört henne där bak.

Så vi gick in och pratade med en sköterska och åkte sedan hem...
Dessa hundar de gör verkligen allt för att få lite uppmärksamhet och för att se Götet by night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar