15 juli 2008

Stackars Jackie....

Hon ser ut som en... ja vet inte vad, en hippie?
Å varför nu detta då? Jo jag har länge tänkt att klippa ner henne och idag skulle jag göra det. När jag har hållt på en stund så börjar maskinen krångla... Den klipper inte längre utan bara "luggar" henne.
Så bra timing då kroppen är rakad, hon har tre långhåriga ben och ett som är halvklippt. En rakad sträng mitt på huvudet och på svansen... Ser inte allt för snyggt ut kan man ju säga!

Åkte akut hem till sambons släkting som är lite mer teknisk än mig.
Han plockar isär skäret (visste inte att man kunde på det hållet också) och oljar upp det. Så fungerade det!
Kanon åker hem och ska fortsätta, då hinner jag ta två tag och så börjar den luggas ingen.
Så jag plockar isär och håller på. Den fungerade efter det i två tag och sen blev det samma igen...
Så nu får Jackie se ut så här, tills jag fixat någon som kan laga min maskin.
Stackars hund, kan ju inte ta med och visa henne på bevakningen i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar