7 juli 2008

Svettiga moment...

Svettigtmoment nr 1
Ett långt spår med 5 apporter (träbit, läderlapp, gummislang, läderhalsband och en plånbok) och två vinklar.
La spåret i varierande terräng för att se om det blev någon tempoförändring.
Ha ha, det var det dummaste jag gjort. Inte f*n tog han det lugnare för att det var tätskog... Han plogade sig fram och jag försökte hålla emot samtidigt som jag skulle ducka för alla kvistar och sick-sacka mig mellan träden...

Överlevde skogen och sedan tog vi oss ut på en bergsknalle med mossa. Han tappade spåret där men arbetade sig bra tillbaka. Är det svårare att spåra på sådant underlag?

När spåret var hittat begav vi oss in i blåbärsriset, snubblade mig över en kvist (som jag inte såg när jag la spåret)
Tror att han slarvade lite under sista delen av spåret, men är inte säker på detta då mitt lokalsinne är försvunnet...
Kan det vara så att han har så bråttom så han chansar?

Svettigtmoment nr 2
Är så stolt över mig själv! Fick äntligen tummen ur och begav oss ut och joggade.
Vi var ute nästan en timme och varvade power-walk med joggning
Pondus var väldigt duktig och försökte inte brotta ner mig någon gång. Inte ens när jag kippade efter luft!
Han nöjde sig med att hålla kopplet i munnen och sprang både vid sidan och framför.
Han tyckte att det var riktigt roligt och jag är så nöjd med mig själv.
Nu ska detta bara bli en vana.

Mindre svettigt är det med ny tillskotten. Enda problemet är att vi inte vet könen på dem... Men vad gör det när man är söt...?

Min katt, om det är en flicka kan det vara en Michelin eller en Lola?
Pojke Nitro eller Cooper? Förslag någon?


Sambon hoppas på att detta är en pojke som kan heta ferrari ENZO

1 kommentar:

  1. va duktig du är då som joggar, om en annan ändå vore så :P Vilka söta kattungar, jag gillar namnet Michelin kram / Jonna

    SvaraRadera