16 juli 2008

Promenad och tankar

Det blev ingen bevakning idag på grund av att jag har haft ont i huvudet till och från idag. Så tråkigt men vill inte träna när man inte kan fokusera sig ordentligt.
Så Pondus och jag har varit ute på en "hitta vilse" promenad istället. Väldig roligt att hitta nya promenadvägar. Vi hittade till och med en skytteklubb... Det är inte illa för att vara ute på landet!
Denna gången var jag inte så vilse utan visste nästan hela tiden vart jag var. Inte illa!

Marsvinet (Jackie) ska få sig en enskild promenad sen. När det blivigt mörkt! Vore ju pinsamt om någon såg henne...

************************
Idag har jag funderat på varför man inte är mer tacksam...
Varför ska man ställa så höga krav på sig själv och sitt liv?
Lev här och nu, i morgon kan det vara för sent.

Detta kom jag fram till...
* Glädjas åt ditt liv, det finns de som har det värre.
* Att även om jag är tjock så är jag frisk.
* Även om jag inte alltid är så smart, så kan jag i alla fall klara mig själv.
* Fast att jag har ont om pengar, så går det runt.
* De dagar allt känns jobbigt passerar och nya lättare dagar kommer.
Sen sägs det att
Av motgångar blir man starkare! - så när jag blir vuxen kommer jag vara starkare än Pippi Långstrump!!!

Till sist
Tro inte på allt du hör,
spendera inte allt du får
och sov inte så mycket som du skulle vilja...

Vad är du tacksam för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar