21 juli 2008

Hittad....

ägare till hunden. Pappa sms:a i morse och sa att det var en av grannarna som jag ringde igår men som inte svarade.
Polisen ringde senare och undrade hur det gick med hunden och om de skulle hämta den och köra den till stationen. Snacka service igår skulle jag ju köra in den... Skönt att den kom till rätta. Nu hoppas jag på dagens ros, för min hjälte insats! :)

Har även hittat fotgåendet... Minnet var trotts allt inte helt bort blåst. Snarare lite grå-suddigt och behövde bara lite påminnelse för att klarna. Vi tränade inte detta så mycket utan tränade sedan på att stå stilla... Länge... Typ 5sekunder. Efter längre tid så blir han osäker och börjar backa, ligga skälla mm mm
Detta är hel och hållet mitt fel! Så nu har jag lessnat på detta och anmält mig till en klickerkurs för att få någon ordning på mig själv! Stackars instruktör...
Efter det så tränade vi slalom och han börjar förstå vilken sida man ska gå in på. Han klarar nu av att gå slalom mellan fyra pinnar och han är riktigt duktig.
Det har varit en väldigt bra dag med hundtränign och promenader även jogging har hunnits med.

Hittade bilder från Danmark, på den vackra stranden med det iskalla havet.
Åå vad jag längtar tillbaka dit, det var så vackert.

Ta sig en go drink och koppla bort allting


Får hoppas att vi tar oss tid att åka någon dagstur snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar