20 juli 2008

Äntligen och Hittehund

Så har jag fått tag på ett nytt skär till maskinen!
Så nu ska Jackie bara badas igen och så ska de sista tofsarna bort. Tog en sväng ut till Häromi i fredags och fick ett nytt på garantin! Sen blev det en del tuggben och godis när vi ändå var där.

Vi har tränat lydnad och nu är den stora frågan; Vart f*n har fotgåendet tagit vägen??? Minnet på schnauzern har totalt suddat ut vad fot betyder!
ÅÅÅ vad roligt!!!
Ett tag kunde jag betalat för att få sålt honom...

Men så valde jag att behålla honom ändå för att nu har spåret fungerat istället! Jippi! Kanon bra tempo, nogrann koll på övergången och hittade apporter.


*****
När jag tidigare idag var och fikade med min farfar så tyckte jag att det gick en hund utanför. Skumt alla vovvarna var ju inne... Så jag gick ut och kikade och vad hittade jag???

En gammal svart och lånhårig blandis. Typ lapphund.
Lockade på den för att se om den hade halsband eller märkning. Men inget...
Så jag tog med mig den och satte in den bilen för att den inte skulle försvinna. Kände inte igen hunden alls. Ringde fadern som vet ungefär vad grannarna har för hundar. Men inget napp där heller.

Ringde polisen och fick prata med ett riktigt trevlig kvinna. Så om ingen hör av sig i kväll eller i morgon så får jag ta och köra in den till polisstationen.
Ringde även runt till några grannar men ingen saknade någon hund... Hoppas den kommer till rätta! Kan ju också chansa på att åka till veterinären och kolla om den är chippad...

Jag får fundera på det tills i morgon.
Vet du någon som tappat bort en gammal svart blandrashund i trakterna runt Alboga så hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar