28 juli 2008

Hot hot hot!

Det är sjukt varmt ute, så vi gör så lite som möjligt på mesta möjliga tid. I alla fall på dagarna. På kvällarna och morgnarna passar vi på att promenera, bada och träna lydnad.

Förutom i lördags då jag troligtvis fick nån släng av solsting och la ett spår till Pondus.
F*n så bra har han aldrig spårat! Noggrant, bra tempo och hittade alla tre apporter. Så detta betyder att jag alltid ska träna spår när det är 27grader varmt!

Ja vad har vi gjort mer?
Jo äntligen så är Jackie fixad, hon har nu mestadels jämnlång päls. Men små tofsar hittar jag fortfarande. Det e svårt detta med klippning.
Pondus har blitt av med sin underull och är ryckt i öronen.
Klorna är klippta och båda var ny duschande och rena tills de badade i Nossan...

Jag och Pondus studerade en bäver i gårkväll och tränade på att vara passiv när jag pratade med "svärfar" och hans löptik stod inne i trädgården.
Ha skötte sig bra trots lite gnäll. Kanske skulle satsa på kastrering ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar