24 september 2008

Blandade känslor....

Är det bland hundar och katter just nu. Jag är nämligen förkyld, försökte jobba en stund igår men efter att huvud och bihålor höll på att explodera då jag stod med huvudet ner i en binge för att sortera olika delar - så gav jag upp.

Åkte hem och plockade in hundarna från hundgården och vi la oss för att se på tv. Den första timmen gick bra tills kattf*n (Elise) skulle börja gosa. Visst är det väl mysigt men inte när de håller på att stryka sig konstant mot ansikteten, hon försökte vissa stunder krypa in i mitt öra. Så efter att hon fått X antal flygturer från soffan till golvet. Gav hon upp och la sig vid mina fötter.
Då kom nästa katt, Enzo. Han la sig på magen och myste. Men helt provocerat attackerade han min näsa! F*n vad ont det gjorde. Även han fick sig en flygtur över bordet och ut på golvet. Lyckligtvis slapp jag vara ensam för då kom Elise snabbt tillbaka då hon såg att kusten var klar. Men genom att lägga min arm över henne fick jag henne att ligga stilla vid min sida.
Då började Michelline och skulle krypa in mellan kuddarna...
Nej, nu fick det var nog så jag tvingade upp Pondus att ligga jämte mig i soffan. Så lätt var det att få sova lite utan katter.
Det fungerade nån timme eller två, för sen ville Pondus inte sova mera och märgbenet var uppätet sedan länge. Vi gick en kort promenad, och sedan fick de leta upp sin kvällsmat på gräsmattan.

Det är ganska jobbigt att ha Pondus när man är sjuk. För att han är inte så intresserad av att ta det lugnt. Jackie däremot tycker det är skitbra, sällskap hela dagen och man behöver faktiskt inte gå så långa promenader heller.
Å katterna vet jag inte vad det tycker. Antingen är de glada åt sällskapet eller så är de sura för att nu kan de inte göra vad de vill. Så då gör de allt för att förpesta min tid. Sist nu var det Tigra som jagade bort mig från soffan och hit till datorn. Hon har den äckliga egenskapen att när hon "mjölktrampar" så dreglar hon(!!!)
Inte så fräscht och med en halvblöt nerdreglad tröja sitter jag nu här och beklagar mig.
Så jag har väldigt svårt att tro på att Djur har en lugnande och läkande inverkan !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar