9 september 2008

Vilken morgon...

Dagen började bra, rullade ur sängen vid 4 och hoppade in i duschen. På med kläderna och sen försöka fixa till en hyfsad morronfrissa. Då är hårvaxet slut!!! Hittar nåt inne i skåpet och ja... det dög.

Krockar sen med två katter i dörröpningen, de vet att de inte får va i badrummet men idag så skulle de bara in. Lyckas fånga Elise innan hon är inne under bänken, ut med henne å då sticker Enzo in istället. Gräver fram Tigris ut tvättkorgen och hotar ut Enzo. Kastar ut den och en sista koll att ingen katt är kvar.

Gör iordning frukosten att ha på jobbet och säter mig vid datan och pillar i mig lite flingor och fil. Då hör jag ett brak och ser matställningen ramla omkull och vatten åka ut över köksgolvet... Ops, hör jag från köket och en väldigt oskyldig Michelline smyger därifrån.

F*n, tänker jag och går å hämtar moppen i källartrappan. Lyckas trampa i vattnet och moppar sedan upp det. Jag fick visst inte stängt dörren ordentligt till källaren men lyckas stoppa Elice innan hon sprang ner.

Upp på övervångingen för att byta strumpor och gissa vem jag träffar på då i tvättkorgen? Jo Enzo låg där och mös. Han lyckades visst smyga in när jag kollade om det var någon kvar...
Ut med katten på med nya strumpor. Reflexer på och på med skorna, vilka vist fortfarande var pisseblöta efter gårdagens skyfall. Ååå varför bytte jag strumpor?

Väl inne igen så hör jag att någon katt sitter å jamar som en tok. Men hittar ingen, hmm går och kollar dörren till källaren och vem sitter därbakom då? Jo Tigris...

Ut med katten, upp för att än en gång byta till torra strumpor.
Någon som vill köpa fyra katter kanske? Annars så betalar jag för att bli av med dem... :) Iallafall på morgonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar