4 september 2008

Tisdagsträning & fundering

I tisdags så var vi på klubben och tränade. Eller ja, vi tränade på att möta andra hundar och att han inte skulle bry sig om dem.
Det gick hyfsat bra. Det är lite konstigt för att han blänger och har hög svans. Men han började inte morra förren jag sa; Här går vi, och jag bytte riktning. Jag gjorde inga ryck i kopplet eller gav något obehag. De gånger som jag bara backade från honom så fick han tendens till att "buffa" på mig men jag ignorerade bara och vänder ryggen till honom och fortsatte gå. Berömde när han var lugn.

Är rätt så nöjd med honom men det känns såå jävla tråkigt att gå tillbaka så långt i träningen. Förut kunde han iallafall se andra hundar utan att reagera. Nu stressar upp och spänner sig så fort han ser någon.

Läs inte följande om du är känslig...
Har jag hittat en konstig sak på Pondus. Det ser typ ut som en finne som han har på förhuden, precis vid hålet. Eller in och utgången eller vad man säger... Har klämt på den men det kommer bara blod och var, och inget sådant vitt klägg som brukar det brukar vara. Andra dagen efter "klämningen" så var den lika stor men nu börjar den krympa. Han har varit lite irriterad av den och har slicka på snoppen en del.
Funderar annars på om det är någon sorts könssjukdom han fått. Det finns väl någon där man får vårtor? Men hur har han fått det? Mig veterligen har han inte "vart" med någon... Hmm
Ska åka förbi veterinären i morgon och fråga vad det kan vara...

I morgon är det fredag, så skönt med helg!
Ska försöka ge mig ut och spåra. Har slarvat lite med dem nu i veckan. Ska nog även försöka träna hundmöten också. Men då får jag se till att vara glad och riktigt skärp för att undvika jobbiga situationer.

1 kommentar:

  1. Charlie hade en "böld" på insidan låret förra sommaren... Såg ut som en stor "finne". Jag kunde ju självklart inte låta bli att pilla! Det slutade med att jag "grävde" ut resterna av en fästing! Ett par dagar senare syntes inte ett spår. :)

    SvaraRadera