15 september 2008

Spår igår

Fick brorsan att lägga tre spår till mig. Gav tydliga direktiv om hur spåren skulle vara. Tyvärr så verkade inte det tydliga riktigt vara så tydliga men det fungerade bra ändå.
Så efter ett tag tröttnade jag på att fråga var och hur han lagt spåren. Så det var bara till att lita på P och som tur var så kunde jag på vissa ställen se var bror hade trampat ner gräset.

1.a spåret låg på en åker, halvlångt gräs med två apporter. Spårade noggrant, här kunde jag se att han inte lämnade spåret mer än max 1,5 dm åt sidorna. Plockade första apporten bra, men missade andra.

2.a spåret var i skogen, gick halvbra. Då jag inte kunde se var/hur spåret gick och bror var totalförvirrad och vist e inte vart han gått. Fick helt enkelt lita på att P hittade. Han hittade här båda apporterna.

3.dje spåret åkermark. Gick jättebra, först lite frustrationsskall sedan nosen i backen, fyrhjuls driften på och hittade en apport. Avbröt spåret efter den.

Sammanfattning
Är skitnöjd med både Pucko och brorsans insats, även att jag klarade att hålla honom utan handskar :)
Det var lite frustrationsskall i spåren men inte mer än 2-3st/spår.
Noggrant nosarbete och höll sig på 2av 3 (vad jag kunde se) i spåret
Kom med apporterna
För bråttom fram, och för svag bromskloss bakom hunden
Han sänker farten om man lägger kopplet under benet, (så att det skaver i armhålan)
Så Pucko kanske ska köpa sig ett spårhalsband när han får sin månadspeng?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar