13 september 2008

Man blir vad man heter

Om man ska tro en person som jag pratade med idag. De ville ha en lugn riesen så de döpte den till Lufsen. Och vad fick de? Jo en lugn riesen.

Då började jag fundera på min hund.... Är han som han är, för att han tror att han har Pondus? Eller är han heltenkelt Pucko???
Får nog döpa om honom, men till vad? Ska kanske ta namnet i stamtavlan, Ängsull... Fast då kanske det blir ännu värre. För då tror han säkert att han är nått gräs eller blomma eller vad nu ängsull är för någonting. Får försöka komma på nått bättre typ Putte, Lillen, Molle, Lufsen eller Ludde?
Ja, ja nog om detta.

Har idag varit figurant på MH-beskrivning. Det är väldigt intressant att se olika raser och hur de reagerar. Det var 2 labradorer, 3 dobermann, 1 rottweiler, 1 flat och 1 jack russel. Mest intressant var att se dobbisarna för att de var så himla olika. Men av det man såg fick jag bekräftat att de är väldigt flamsiga hundar. Bland annat så sprang de hellre omkring istället för att lösa jobbiga situationer. Så jag är inte intresserad av dobermann som nästa hund. Tycker att det är lite skönt med en hund som försöker reda upp situationen eller ber om hjälp.


Är så trött nu att jag skulle kunna somna här och nu men ska försöka rycka upp mig och gå en promenad med P. ska nog även försöka träna lite lydnad. Sen väntar duschen och ska nog damma av tv.n för att se om det finns något vettigt att vila ögonen vid.
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar