1 september 2008

Första september...

och första dan på "nyaste" jobbet. Vilket var skit, jobbet i sig var okej men inte personlen men orkar inte skriva om det idag :(

Första sammanfattningen av Pondus.
En fullständigt normal hund med mentala problem.
En lätt sammanfattning av vad alla människor jag pratat med säger
Känns som att jag blir mer och mer förvirrad...

Så vad vet jag nu då?
*En kullbror (1,5år gammal) är avlivad på grund av mentala problem.
*En lillebror är avlivad vid ca 1år. Men de sa stressmage...
*Att i samband med att jag fick hem P. så omplacerades en syster för att hon bet och var sjövild. Visserligen var ägarna typ 100år gamla. Så hon var kanske understimulerad också.
*Mamman ska ha kortstubin och har gått upp mot ägaren.
*Pappan är skottfast på MH men inte MT (taskiga nerver???)


Jag försöker träna P. på att lyssna bättre och bli mer fokuserad på mig. Belönar det som är rätt och ignorera felen.
Har även köpt en bok som heter; Klickerträning och lugnande signaler - så här tränar du bort aggressionsproblem hos hundar
Hoppas att den kan ge några bra tips och ideer.

Vi har även mött "råttan" för och det gick ganska bra.
Han blängde på den men inte mer. Han hade slakt koppel och vi lekte när vi passerat utan problem.
Fick även talat om för ägaren att; Trotts att hanns hund är snäll så äter P upp honom.
Oj, fick jag till svar.
Så nu slipper vi kanske problem med den i fortsättningen. *hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar