6 september 2008

Regn, regn och åter regn

Morgonen bjöd på regn, gick en sväng med bägge två för att sedan åka ner på loppis i Vårgårda. Hittade ingenting förutom en jättestor atlas som jag köpte till syrran.
Det regnade fortfarande när jag kom hem så jag mutade hundarna med märgben för att slippa gå en promenad. Det fungerade och jag fick läst i den nya boken.
Efter en tupplur så tog vi oss i kragen och gick en promenad. Fick även lagt tre spår till Pucko.

Utan 3 så gick 1,5 bra.
1.a Korsade en väg. Vilket han inte riktigt klarade av att klura ut. Men när vi till slut kommit över så var det inga problem.

2.a Inga problem, höll sig i spåret. Han var max 1,5 dm utanför. Hittade plånboken och kom bra med den.

3.dje Gick sämst. Han rusade fram och vimsade runt. Men han var duktig som inte skällde!

På promenaden mötte vi några människor, inga tendenser till att spänna sig. Utan var glad. Innan mötet så ropade jag in honom och han fick gå jämte mig. Efter mötet sprang vi iväg och lekte. Hoppas detta kan vara en bra lösning. För då får han kanske en positiv bild av möten.

Ska försöka skriva upp lite riktlinjer för mig å Pondus så att jag har något att gå efter. Även för att komma ihåg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar