25 september 2008

Sällskapskatt

Promenader med hundarna kan i vissa falla vara väldigt intressanta. Igår till exempel lyckades vi få med oss nyfiket sällskap, iform av Enzo.
Trodde inte han skulle följa med längre än till grannen så jag ansträngde mig inte för att bli av med honom.
Trotts att Pondus råkade jaga in honom i grannes häck så skulle han bara med på promenaden.

Men efter häckincidentern så skötte både Pondus och Enzo sig bra.
Mestadels gick han bakom mig men vissa stunder fick han glädjeryck och sprang efter både Pondus och Jackie.

När vi gått en bit började han skrika på oss, för då hann han inte med. Så då fick vi snällt vänta på honom....
Valde att gå den kortare runda då katten troligtvis inte hade något större trafikvett och jag aldrig tidigare sett en så flåsig katt.
Erbjöd mig att bära honom men då blev han sur och hoppade ner.

När vi kom hem gick Enzo inte mer än fem meter innanför dörren innan han slängde sig på golvet och somnade. Jag tror katten var tröttast men vem som kon på andra plats vet jag inte. Den gamla blandrasen eller den sjuka matten som skulle styra upp Pucko och hålla koll på en pucko-katt?


Så ifortsättningen om katten ska följa med på flera promenader så är sambon tvungen att börja konditonsträna med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar