5 oktober 2008

Frisering & Porrpung

Än en gång har det slagits på stort för att förbättra vår relation.
Så efter att jag pratat med Helen så tog jag mod till mig och idag har jag klippt honom... Så nu ser han värre ut än vanligt :-)
Nej, skämt åsido så är jag faktiskt ganska nöjd om man borser från lite kala fläckar och att päls som skulle sparats -råkat försvinna. Pälsen blev väldigt kort på bringan och en väldigt rakad pung blev det också... Det är tur att utställningskarriären är långt borta.

Det negativa med friseringen är nu bara att hans gråa stickelhår syns så tydligt. Men då får vi väl gosa med pincett på kvällarna framöver, det är ju även lite tofsar här och var som ska plockas bort.

Visar lite bilder från klippningnen (mycket dåliga men orkade inte ta om dem)
Före - en långhårig drufs


Usch, vad det är tråkigt


Mycket päls blir det


Efter - nu ser man nästan att det är en riesen

Denna bilden bjuder jag på - så att ingen ska känna sig sämre än Puckos matte :)
Så jag hoppas att detta går att rädda!!!

4 kommentarer:

  1. Haha, du ska se hur Liam ser ut när jag klippt honom. En tysk fläckvis naken schnauzer, har du sett en sån? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju sagt att det växer ut!!
    Tyska fläckvis nakna schnauzer tillhör alla som ska lära sig!!!
    Jag har bara fläckvis snart kommer pälsen schnauzers! tog bara 20 år, Ha!
    Vi putsar tillsammans i veckan om du inte står ut.

    SvaraRadera
  3. Friskt vågat - hälften vunnet heter det ju ;) Kan säga att ett har blivit många "hoppsan" i samarbete med klippmaskinen för mig också. Men man lär sig ju inte om man inte får testa själv.
    Och som Helén säger - det växer ut!

    SvaraRadera
  4. Haha :D Ja, Afrs kanske skulle erbjuda det till alla nyblivna riesenägare, för det behövs ju ;)

    SvaraRadera