27 oktober 2008

Ibland...

Så måste jag bara få av reagera mig!
Nu är jag så trött på min chef! (igen) Jag har väldigt lite frånvaro från mitt jobb men så idag mådde jag riktigt dåligt och kände att stannar jag mycket längre kommer jag kräka på någon eller något. Så jag åkte hem, påvägen hem ringde jag och sa som det var och få då till svar. - Okej men se till att bli friska så fort som möjligt, helst till i morgon!!!!
Jag blir så trött, jämfört med de andra så har jag inte kommit försent en ända dag, jag har inga sjuka barn, jag jobbar trotts idioter till kollegor och med sprängande bihålor och vad får man för det????
Ja ja tur att det är min blogg och jag själv bestämmer innehållet.

Så till hundägandeskapet som bloggen egentligen ska handla om.
Under en timme nu har jag varit en elak matte. Jag smög mig in och har nu studerat vad mina hundar gör när de är i hundgården. Det har varit intressant faktiskt eller inte.
Jackie ligger ute och spanar. Pondus sitter jämte och spanar han med.
Två gånger har han börjar skälla på något som han sett, Jackie har gått upp och kollat om det varit något för att sedan gå och lägga sig igen.
Grannarna har inte klagat på att de skäller så detta var förhoppningsvis bara en tillfällighet.
Nu ligger båda två ihop rullade ute, tysta och lugna. Så nu ska jag gå och stressa upp dem med en promenad så att vi sedan kan inta liggande läge i soffan resten av mina sjukdag...

2 kommentarer:

  1. Tack för dina ord! Just nu ligger Hoover och Liam bredvid varandra i min säng och sover, precis som om helgens slagsmål aldrig hänt. :/ Får se om smärtstillande hjälper på cockertoken.

    Vilken lyx med hundgård, det ska jag också ha när jag blir stor (dvs. har ett jobb och hus!)

    SvaraRadera
  2. Du får väl inte skolka från jobbet heller!!!!
    Läste om vad Annika sagt om Pondus,katter och din stress......
    blev inte ett smack förvånad men visst är det häftigt att våra djur läser oss så tydligt?
    Kram Caisa

    SvaraRadera