3 oktober 2008

Relationsproblem

För att förbättra våran relation. (Pondus och min för att förtydliga)
Så minskar jag nu på kraven och ignorerar ännu mera fel som uppkommer. Det börjar snart likna friuppfostran detta...

Jaja, han lyssnar dock väldigt bra sen kongen kom in i vårt liv. Jag lyckades till och med få stopp på honom när rådjuren retade honom (!!!)
Vi har också letat sork, kört uppletande både inne och ute, lekt med kongen och tränat lydnad.

Igår slog jag på stort för att förbättra relationen.
Jag talade om för P att nu ska vi ha trevligt och tog fram blodpuddingen ur kylen. Skit kul, verkade Pondus tänka och studsade omkring i köket. Men han blev lite ifrågasättande när vi gick upp för trappan. Men vad gör man inte för blodpudding?
Väl upp blev han väldigt skeptisk. Sa du inte att vi skulle ha trevligt ihop? Då ska du väl inte tvinga in mig i den hemskaste av hemska saker som duschen??? verkade han tänka.

Men efter att man fått blodpudding i duschen så var det inte så dumt ställe ändå. Visst det är aldrig roligt att schamponera skägg och ögonbryn, men som sagt vad gör man inte för blodpudding och när man får chansen att skvätta ner matte, så att hon spottar schampo och svarta hårstrån efteråt...

2 kommentarer:

  1. Tack! :D Är väldigt stolt över mina grabbar!

    Får se till att fixa riesen-sm i agility snart ;)

    Härligt att träningen går frammåt, ska pröva blodpuddingen till skägg-tvättning. Liam hatar att tvätta skägget..

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp med träningen! Bra att du köpt en munkorg även om det inte känns kul så tar det bort ett stressmoment och rädsla så du kan koncentrera dig helt på Pondus. Själv tränar jag o Knut på bestämmandet:-) Går bättre o bättre. I eftermiddag är det stadspromenad som gäller. Så vi ger inte upp!!

    SvaraRadera